Zawarcie umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby.
Kupujący ma prawo przed złożeniem
zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również
zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje, te powinny być
prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego (Michał Organek
Biedronki 8/5 52-200 Wysoka).
W przypadku zrezygnowania przez Kupującego
z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma
poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.
SPRZEDAŻ PROWADZONA JEST JAKO DZIAŁALNOŚĆ NIEREJESTROWANA
REGULAMIN
§1 Definicje
1. Administrator Danych Osobowych
MICHAŁ ORGANEK
BIEDRONKI 8/5
52-200 WYSOKA
2. Adres pocztowy – imię i nazwisko lub
nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości
podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w
przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer
nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
3. Adres reklamacyjny
Michał Organek
ul.Biedronki 8/5,
52-200 Wysoka
e-mail: vademecumnieruchomosci.studio@gmail.com
4. Cennik dostaw – znajdujące się pod
adresem https://vademecumnieruchomosci.pl/dostawy-i-platnosci/ zestawienie
dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
5. Dane kontaktowe
Michał Organek
ul.Biedronki 8/5,
52-200 Wysoka
e-mail: vademecumnieruchomosci.studio@gmail.com
6. Dane osobowe – wszelkie informacje
dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli
wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.
7. Dane wrażliwe – są to dane osobowe zawierające informacje o pochodzeniu
rasowym lub etnicznym, poglądach politycznych, przekonaniach religijnych lub
filozoficznych, przynależności wyznaniowej, partyjnej lub związkowej, jak
również dane o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach, życiu seksualnym,
skazaniach, orzeczeniach o ukaraniu i mandatach karnych, a także innych
orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.
8. Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu
wymieniona w cenniku dostaw znajdującym pod adresem
https://vademecumnieruchomosci.pl/koszty-dostawy-platnosci/
9. Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o
podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i
innymi stosownymi przepisami prawa.
10. Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o
pojedynczym produkcie.
11. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości
prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u
Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą
lub zawodową.
12. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z
późniejszymi zmianami.
13. Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm
etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu
nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi
zmianami.
14. Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
15. Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na
podstawie wyborów Kupującego.
16. Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
17. Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazane w
zamówieniu przez Kupującego.
18. Moment wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub wskazana przez niego
do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
19. Platforma internetowa ODR – unijny serwis internetowy działający na
podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z
dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów
konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy
2009/22/WE i dostępny pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr
20. Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę wymieniona
pod adresem https://vademecumnieruchomosci.pl/koszty-dostawy-platnosci/
21. Podmiot uprawniony – podmiot uprawniony do pozasądowego rozwiązywania
sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami.
22. Polityka prywatności – zasady przetwarzania przez Administratora Danych
Osobowych danych osobowych Kupujących, prawa Kupujących i obowiązki
Administratora Danych, która znajduje się pod adresem: https://vademecumnieruchomosci.pl/polityka-prywatnosci
23. Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
24. Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem
zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary
przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
25. Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
26. Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
27. Punkt odbioru – miejsce wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym,
wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w sklepie.
28. Rejestr UOKiK – rejestr podmiotów uprawnionych prowadzony przez Urząd
Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie ustawy o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi
zmianami i dostępny pod adresem
https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php
29. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
30. Rzecz – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
31. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem https://vademecumnieruchomosci.pl za
pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
32. Sprzedający
Michał Organek
ul.Biedronki 8/5 52-200 Wysoka
Nr konta: 78 1140 2004 3102 5560 3125
33. System – zespół współpracujących ze
sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i
przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci
telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia
końcowego, potocznie określany Internetem.
34. Termin realizacji – podana na karcie produktu liczba godzin lub dni
roboczych.
35. Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w
rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku
Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z
dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku Kupujących.
36. Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna.
37. Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności
jeśli rzecz:
a. nie ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na
cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
b. nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Konsumenta,
c. nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedającego przy
zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej
przeznaczenia;
d. została Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;
e. w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te
zostały wykonane przez Sprzedającego lub osobę trzecią, za którą Sprzedający
ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według
instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;
f. nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent lub jego przedstawiciel
lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności
gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej
nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się
jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień tych nie znał ani, oceniając
rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o
zawarciu umowy, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.
38. Wada prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej
albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w
korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia
właściwego organu.
39. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu
określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj
płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a zmierzające bezpośrednio
do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2 Warunki ogólne
1. Umowa zawierana jest w języku polskim,
zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
2. Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej lub UE.
3. Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać
rzeczy wolne od wad.
4. Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są̨ w polskiej walucie
i są̨ cenami brutto (zawierają̨ podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają
kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.
5. Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli
termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli
początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia
się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
6. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych
postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości
następuje w postaci:
a. potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail:
zamówienia, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w
wersji pdf, wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do
samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy, oraz innych
wymaganych prawem informacji;
7. Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby
trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie.
8. Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem
środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości
wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz
określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
9. Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu z systemu poprawność́
działania sklepu w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza,
FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub
nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach
o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich
mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność́ przeglądarek: Internet
Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć́ wpływ na poprawne
wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu
należy je wszystkie wyłączyć́.
10. Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w
celu ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący
powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta.
Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma obowiązek
zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób
trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość́ wglądu, poprawiania,
aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
11. Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.
12. Kupujący zobowiązany jest do:
a. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa,
np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra
osobiste i inne prawa osób trzecich,
b. korzystania ze sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w
szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
c. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach
sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),
d. korzystania ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz dla
Sprzedającego,
e. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu jedynie w
zakresie własnego użytku osobistego,
f. korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także
z ogólnymi zasadami netykiety.
§3 Zawarcie umowy i realizacja
1. Zamówienia można składać́ 24 godziny na
dobę̨.
2. W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące
czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
a. dodanie do koszyka produktu;
b. wybór rodzaju dostawy;
c. wybór rodzaju płatności;
d. wybór miejsca wydania rzeczy;
e. złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Kupuję i płacę”.
3. Zawarcie umowy z Konsumentem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
4. Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego za pobraniem następuje
niezwłocznie, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu
płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie
Sprzedającego, co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia,
chyba że Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i
poinformował o tym Sprzedającego.
5. Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez
Sprzedającego, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia
zamówienia.
6. Realizacja zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie
po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu
płatności elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na
koncie Sprzedającego.
7. Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty
całości lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego
co najmniej o wartości zamówienia lub zgody Sprzedającego na wysłanie
zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).
8. Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie
produktu, a dla zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z
określonych na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą
realizacji zamówienia.
9. Zakupiony przedmiot umowy jest wysyłany wybranym przez Kupującego
rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania
rzeczy.
10. Koszt transportu naliczany jest przy składaniu zamówienia, przy czym
przy zamówieniach o wartości powyżej 140 zł brutto – nie nalicza się kosztów
transportu.
§4 Prawo do odstąpienia od umowy
1. Konsumentowi, przysługuje na podstawie
art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na
odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów
określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu
wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed
jego upływem.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego, na formularzu
dostępnym pod adresem https://vademecumnieruchomosci.pl/zwrot lub w innej
formie zgodnej z Prawem konsumenckim.
4. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy
zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu)
otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
6. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
7. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na
własny koszt.
8. Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie
świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został
poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili
udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie
z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa konsumenckiego.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej
przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający
poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
10. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta
zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostarczenia Konsumentowi rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny
niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający
nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa
konsumenckiego.
11. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta
do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu
jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
13. Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy:
1)
o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od
umowy;
2)
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3)
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
4)
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia;
5)
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
6)
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7)
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8)
w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w
celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza
rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji,
prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub rzeczy;
9)
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10)
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
11)
zawartej w drodze aukcji publicznej;
12)
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych
z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli
w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13)
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§5 Rękojmia
1. Sprzedający na podstawie art. 558§1
Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu
wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych
w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
3. W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona
przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w
chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
4. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
a. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli
jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo
Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub
usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
5. Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób
wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w
porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
6. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
7. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
a. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
b. żądać usunięcia wady.
8. Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub
usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
9. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez
kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
10. W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać
od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na
wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część
związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może
żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego
zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania
obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych
czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
11. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na
koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze
względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez
Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić
rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie
niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest upoważniony do
odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
12. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji
opisanej w §5 pkt 10.
13. Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie
wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
14. Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do opartych o art.
5615 kodeksu cywilnego: oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, żądania wymiany
rzeczy na wolną od wad, żądania usunięcia wady. Sprzedający w terminie
trzydziestu dni (art. 7a prawa konsumenckiego) ustosunkuje się do każdego
innego oświadczenia Konsumenta, którego nie dotyczy określony w kodeksie
cywilnym termin czternastu dni.
W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub
żądanie Konsumenta
15. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi,
jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana
przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
16. Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na
wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady
jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy
Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem
roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
17. W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub producenta termin
przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady
fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
18. W terminach określonych w §5 pkt 15-17 Konsument może złożyć oświadczenie o
odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy
sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub
usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy
albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do
wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
19. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z
tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących
Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia
postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego,
przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi,
przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd
zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia
mediacji.
20. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej
stosuje się §5 pkt 15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w
którym Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział
się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w
którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
21. Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od
umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł
przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była
następstwem okoliczności, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a
w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania,
przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w
takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu
od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o
obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
22. Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień
z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę podstępnie zataił.
23. Sprzedający o ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia
finansowego na rzecz Konsumenta wykona je bez zbędnej zwłoki, nie później niż
terminie pięciu dni.
§6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo
danych osobowych
1. Administrator Danych Osobowych odpowiada
za zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych, a zasady zbierania,
przetwarzania i przechowywania danych osobowych, a także prawa Kupującego
związane z jego danymi osobowymi.
2. Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe Kupujących na
podstawie zgody oraz w związku z prawnie uzasadnionymi interesami
Sprzedającego.
3. Administrator Danych Osobowych zbiera i przetwarza dane osobowe wyłącznie w
zakresie jaki jest to uzasadnione umownym lub prawnym obowiązkiem.
4. Wyrażenie przez Kupującego zgody na przetwarzanie danych osobowych jest
dobrowolne, a zgoda na przetwarzanie danych w określonym celu może zostać w
każdej chwili wycofana.
5. Na potrzeby realizacji zamówienia Kupującego zbierane są następujące dane
osobowe:
a. adres pocztowy – niezbędne do wystawienia dowodu zakupu;
b. miejsca wydania rzeczy – niezbędny do zaadresowania przesyłki;
c. e-mail – niezbędny do komunikacji związanej z realizacją zamówienia;
d. numer telefonu – niezbędny w przypadku wyboru niektórych rodzajów dostawy
6. Szczegółowe rozwiązania w zakresie ochrony danych osobowych związanych ze
złożeniem zamówienia, ale również korzystaniem ze sklepu przed i po złożeniu
zamówienia zawiera polityka prywatności, która znajduje się po adresem:
https://vademecumnieruchomosci.pl/polityka-prywatnosci
§7 Postanowienia końcowe
1. Żadne z postanowień́ niniejszego
regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być́ również̇ w
ten sposób interpretowane, gdyż̇ w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części
regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne
podporzadkowanie się̨ i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego
przepisu regulaminu.
2. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będą
powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu
e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w
zżycie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania
regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
3. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce
regulamin (https://vademecumnieruchomosci.pl/regulamin/). W trakcie realizacji zamówienia
oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin
zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji,
kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje
Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się̨ odpowiednie
obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę,
rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi
Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy
Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również
skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub
pozasądowego rozwiązywania sporów np. za pośrednictwem unijnej platformy
internetowej ODR lub dokonując wyboru dowolnego podmiotu uprawnionego spośród
znajdujących się w rejestrze UOKiK. Sprzedający oświadcza zamiar i wyraża zgodę
na pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego.
W ostateczności sprawę rozstrzyga sad
właściwy miejscowo i rzeczowo.